Practica – o sansa pentru viitor

ANUNȚ LANSARE CONCURS SELECȚIE PLANURI DE AFACERI - Competiție planuri de afaceri “Antreprenorul viitorului”

Asociația Four Change anunță lansarea competiției de selecție a planurilor de afaceri din cadrul proiectului „POCU 633/6/14/132656, Titlu proiect: Practica – O șansă pentru viitor”.

Aplicanții eligibili se pot înscrie în cadrul concursului de selecție planuri de afaceri, respectând Regulamentul de concurs disponibil aici.
 
Termen limită de transmitere a dosarului de concurs: 30.08.2021, ora 16:00.

Adresa de e-mail la care se va transmite dosarul de concurs: office@4change.ro, menționând în titlul email-ului: DOSAR CONCURS Practica – O șansă pentru viitor.  

Dosarul de concurs va cuprinde:
•    Formular de înscriere - Anexa 1
•    Planul de afaceri - Anexa 2
•    Buget  - Anexa 3 sau simulările din Platforma Antreprenor 2020.

Important pentru candidați:  

După transmiterea dosarului, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la office@4change.ro sau telefonic la nr. 0749.142.440, în cazul în care nu primiți e-mail de confirmare din partea noastră, în maximum 24 ore.

Vă rugăm să aveți grijă ca documentele să ajungă până la ora maximă indicată (30.08.2021, ora 16:00), motiv pentru care vă recomandăm să transmiteți documentele în așa fel încât ele să ajungă la destinatar în termenul indicat. Aplicațiile care vor ajunge pe e-mail după data de 30.08.2021, ora 16:00, nu vor intra în competiție.

Nu ne asumăm răspunderea pentru eventuale întârzieri în livrarea mesajelor/ aplicațiilor.

Pe durata depunerii aplicațiilor de concurs, vom asigura suport administrativ potențialilor participanți la competiție, răspunzând telefonic sau prin e-mail la clarificările de natură procedurală / administrativă privind modalitatea de înscriere în concurs.

Pentru informații în acest sens, ne puteți contacta la telefon: 0749.142.440, e-mail: office@4change.ro.

Selecția se va realiza conform celor prezentate în Metodologia de selecție, inclusă în Regulamentul de concurs.

Vă recomandăm să consultați cu atenție Regulamentul de concurs. Aici veți găsi toate detaliile privind evaluarea și selecția planurilor, precum și despre publicarea rezultatelor.

Concursul se va derula, după următorul calendar:

DEPUNERE

Până la data de 30.08.2021, ora 16:00

Etapa I- verificare eligibilitate

31.08.2021, ora 16:00

Etapa II– evaluare tehnico-financiară

 31.08.2021 – 02.09.2021

REZULTATE

02.09.2021

DEPUNERE CONTESTAȚII

03.09.2021 - 04.09.2021, ora 16:00

REZULTATE FINALE

06.09.2021

Vă încurajăm să participați în număr cât mai mare și vă urăm succes!

_ _ _ _ _ _ _ _

GRUP TINTA

Fundatia Estuar, Liceul Tehnologic “Dimitrie Bolintineanu”(Bolintin-Vale) si Asociatia Four Change implementeaza, incepand cu luna septembrie 2020, proiectul Practica – O sansa pentru viitor, dedicat unui numar de 185 elevi din clasele a XI-a si a XII-a din cadrul liceului.

CONTEXT

In contextul in care rezultatele la evaluarea nationala din ultimii ani, au evidentiat o evolutie descendenta in ceea ce priveste promovabilitatea (73,1% este cel mai mic procent din ultimii 5 ani, conform EduPedu), iar sistemul profesional si tehnic cunoaste un declin considerabil, proiectul isi propune ca obiectiv general crearea unui sistem de masuri integrate si sustenabile, care sa determine o rata crescuta de participare a elevilor, la programele de invatare la locul de munca.

Pe baza unei analize demografice, se estimeaza ca în perioada urmatoare, populatia orasului Bolintin-Vale se va putea confrunta cu efecte nedorite cum ar fi: necesitatea restructurarii sau chiar a închiderii unor unitati de învatamânt, restructurarea posturilor si normelor cadrelor didactice, aparitia unui deficit de forta de munca, necesitatea rezolvarii unor probleme sociale specifice categoriei de vârsta peste 65 de ani, necesitatea asigurarii de locuinte si de resurse educationale si sociale specifice populatiei de rromi.

Conform studiilor si documentelor referitoare la problemele intampinate atat de angajatorii, cat si de cei in cautarea unui loc de munca in Judetul Giurgiu, problema majora este generata de inexistenta unor mecanisme eficiente de corelare a cerintelor pietei muncii cu sistemul de educatie si formare profesionala, la care se mai adauga: relevanta scazuta a sistemelor de educatie si formare profesionala in raport cu cerintele pietii muncii, grad de participare si facilitare a accesului la programele de formare profesionala insuficient, calitatea relativescazuta a formarii profesionale, inovare si cooperare nationala si internationala in domeniul formarii profesionale, reduse, lipsa sprijinului din partea angajatorilor. Conform Acordului de parteneriat 2012-2020, proportia de intreprinderi care asigura formare profesionla este numai de 40%in Romania, comparativ cu media UE DE 58%.

NEVOI

In urma analizei datelor statistice cu privire la promovabilitatea elevilor de clasa a XII din cadrul Liceului Tehnologic “Dimitrie Bolintineanu” din Orasul Bolintin-Vale, s-au constatat o serie de factori ingrijoratori, si anume:

• Promovarea scazuta a examenului de bacalaureat si anume de 63, 63 % in ultimul an.

• Motivatia scazuta a elevilor pentru continuarea studiilor, lipsa de perspective de angajare la nivel local.

• Lipsa de resurse materiale si financiare a familiilor din care provin elevii din orasul Bolintin-Vale, in mod deosebit a celor inscrisi in cadrul Liceului Tehnologic Dimitrie Bolintineanu.

• Constientizarea redusa a elevilor cu privire la finalizarea anilor de studii printr-o diploma, slabul interes in domeniul dezvoltarii persoanale si profesionale, aspect ce conduce la abandon si obtinerea de rezultate slabe la examenele finale.

• Slaba implicare si dezinteresul parintilor in parcursul educational al propiilor copii, in sustinerea performantei si a progresului scolar, de unde rata scazuta de absolvire.

• Lipsa resurselor financiare pentru dezvoltarea unor activitati educationale care sa imbunatateasca performantele elevilor in contexte formale.

• Capacitate scazuta de investigare si valorificare a propriei experiente, in vederea imbunatatirii calitatii vietii, fenomen vizibil in rata scazuta de promovare a fiecarui ciclu de scolarizare.

• Nepromovarea la anumite discipline (in anul terminal), situatie care impiedica inscrierea elevilor in prima sesiune de bacalaureat, urmata de abandonul total.

ACTIVITATILE in care va fi implicat grupul tinta si care contribuie la solutionarea nevoilor specifice sunt, dupa cum urmeaza:

- PROGRAME DE ÎNVATARE LA LOCUL DE MUNCA, prin organizarea de stagii de practica la diferiti angajatori pentru 185 de elevi din cadrul Liceului Tehnologic Dimitrie Bolintineanu din Orasul Bolintin Vale, prin intermediul carora participantii isi vor imbunatati capacitatea de adaptare la cerintele unui loc de munca prin dezvoltarea aptitudinilor si dobandirea abilitatilor practice specifice de munca.

- SERVICII DE CONSILIERE SI ORIENTARE PROFESIONALA pentru grupul tinta in urma carora beneficiarii vor dobandi un nivel ridicat de informare privind integrarea pe piata muncii, vor fi capabile sa isi auto- evalueze cunostiinte, vor detine aptitutini dezvoltate pentru a sustine un interviu de angajare, precum si o mai mare incredere in sine. Mai mult, cel putin 39 de persoane vor dobandi un loc de munca in urma activitatii.

- ACTIVITATI DE SPRIJIN A SISTEMULUI DE ÎNVATARE LA LOCUL DE MUNCA, care includ o paleta larga de activitati cum ar fi formare profesionala in domeniul antreprenoriatului, organizarea targurilor firmelor de exercitiu, cat si a competitiei de planuri de afaceri, activitati menite sa stimuleze spiritul antreprenorial al grupului tinta, sa creasca competentele in domeniul antreprenoriatului, ceea ce va permite grupului tinta o abordare pragmatica a provocarilor intampinate la locul de munca sau in cadrul propriei afaceri.

ABORDAREA PROPUSA

Problemele mentionate sunt o prioritate pentru grupul tinta dar si pentru agentii economici, deoarece lipsa programelor de formare profesionala duce la demotivarea salariatilor, dezinteresul fata de sarcinile de serviciu, lipsa proactivitatii, contribuind la scaderea productivitatii si copetitivitatii companiilor. Pe termen lung, salariatii care nu beneficiaza de programe de formare se plafoneaza, nu sunt la curent cu noile tehnologii si tendinte si au performante scazute la locul de munca.

BENEFICIILE GRUPULUI TINTA ca urmare a participarii in cadrul activitatilor propuse prin intermediul proiectului sunt urmatoarele:

  • Peste 200 de persoane, elevi giurgiuveni, vor fi informate despre posibilitatile de depasire a situatiei de vulnerabilitate prin intermediul activitatilor propuse in cadrul proiectului.
  • Cel putin 185 de elevi vor beneficia in mod direct si pe termen lung de activitatile proiectului, imbunatatindu-si conditiile de viata si reusind sa-si depaseasca statutul socio-economic.
  • 185 de elevi isi vor imbunatati capacitatea de adaptare la cerintele unui loc de munca prin dezvoltarea aptitudinilor si dobandirea abilitatilor practice specifice de munca in cadrul stagiilor practice asigurate in cadrul proiectului.
  • 185 de elevi isi vor consolida si verifica aplicabilitatea cunostintelor teoretice dobandite in scoala si isi vor forma unele competente necesare practicarii cu succes a meseriilor studiate. Elevii vor intra in contact cu potentiali angajatori si profesionisti din domeniul pe care il studiaza, creandu-si o imagine mai clara asupra activitatii angajatilor din domeniu.
  • Cei 185 de elevi care vor participa la activitatea de consiliere si orientare profesionala vor dobandi un nivel ridicat de informare privind integrarea pe piata muncii, vor fi capabile sa isi auto- evalueze cunostintele, vor detine aptitutini dezvoltate pentru a sustine un interviu de angajare, precum si o mai mare incredere in sine.
  • Cei 185 de elevi care vor participa in proiect vor dobandi abilitati crescute de comunicare si un nivel mai ridicat de cunostinte necesare identificarii unui loc de munca si angajarii, reusind astfel sa se angajeze si sa isi mentina locul de munca. Impactul pe termen lung al acestei activitati se va evidentia in cresterea stimei de sine pentru persoanele care isi vor gasi un loc de munca, precum si in cresterea nivelului de trai al lor si familiilor lor.
  • Stabilirea unor parteneriate de practica viabile, cu parteneri sustenabili contribuie pe de-o parte la desfasurarea in conditii optime a stagiilor de practica dar si la cresterea gradului de angajare a grupului tinta si la asigurarea sustenabilitatii masurilor incluse in proiect.
  • Ca urmare a participarii la programul de formare profesionala, beneficiari proiectului, elevii giurgiuveni vor dobandi competente crescute in antreprenoriat, vor detine cunostinte care le vor permite o abordare pragmatica a provocarilor intampinate la locul de munca sau in cadrul propriei afaceri, vor inregistra o dezvoltare a competentelor si performantelor profesionale si isi vor imbunatati abilitatile antreprenoriale. Pe termen lung, grupul tinta isi va dezvolta competente si atitudini necesare unui intreprinzator dinamic: creativitate, gandire critica, rezolvarea de probleme, luare de decizii, asumarea responsabilitatii, lucrul in echipa, initiativa, perseverenta, autoorganizare si auto-evaluare a resurselor individuale, flexibilitate.
  • Organizarea celor 2 editii ale targului firmelor de exercitiu Antreprenor de liceu contribuie pe termen lung la familiarizarea elevilor cu activitatile specifice unei firme reale si simularea operatiunilor si proceselor economice specifice mediului real de afaceri, precum si la perfectionarea limbajului de afaceri pentru elevii participanti.
  • Cel putin 40 de persoane din grupul tinta vor detine competente crescute pentru a elabora un plan de afaceri si a aplica in cadrul competitiei cu premii. Cele 5 planuri de afaceri castigatoare vor contribui la dezvoltarea spiritului antreprenorial si a comunitatii locale din Bolintin-Vale.

 ***

Practica – O sansa pentru viitor

POCU/633/6/14/132656

Componenta 1 – Stagii de practica pentru elevi – Regiuni mai putin dezvoltate

Axa prioritara – Educatie si competente

Operatiunea – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor si ucenicilor din invatamantul secundar si tertiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potential competitive identificate conform SNC si din domeniile de specialziare inteligenta conform SNCDI.

Solicitant: Fundatia Estuar

Partener 1: Liceul Tehnologic Dimitrie Bolintineanu, Bolintin-Vale

Partener 2: Asociatia Four Change

Regiunea: Sud Muntenia, Judet Giurgiu, Oras Bolintin-Vale

Durata: 24 luni (incepand cu septembrie 2020)

Valoare totala contract finantare: 2.370.239, 11 lei

*Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

"Dezvoltăm rețele interregionale pentru acces crescut la servicii sociale în România"
Proiect finanțat prin granturile SEE 2009-2014 în cadrul fondului ONG România
Perioada de implementare: martie 2014 - aprilie 2016

Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială
a granturilor SEE 2009-2014. Întreaga răspundere asupra corectitudinii
și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor website-ului.
Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org