Training de calitate pentru cetateni straini. Interviu cu Botezatu Gabriela
27 August 2015

Gabriela Botezatu, participanta la cursul de competente antreprenoriale organizat la Bucuresti, in luna octombrie 2014 (sustinut in cadrul proiectului EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piaţa muncii), este una dintre cele 5 castigatoare ale premiului acordat pentru realizarea unui plan de afaceri coerent si viabil.

Pasionata de domeniul limbilor straine si totodata bucurandu-se de competentele necesare, si-a dorit sa profite de oportunitatea oferita in cadrul proiectului – dezvoltarea unei afaceri – pentru a-si duce visul la indeplinire. Incurajata de formatori, a decis sa renunte la statutul de angajat si sa deschida un centru care sa ofere training de limba romana, cetatenilor straini.

training-classI-am adresat un set de intrebari la are am invitat-o sa raspunda. Redam, in continuare, interviul realizat:

R: Ce v-ati propus prin furnizarea de cursuri de formare profesionala a adultilor?

G.B: Adresandu-ma cetatenilor straini, imi propun sa ofer servicii si produse de calitate care sa ii ajute cu adevarat in relatiile lor cu cetatenii romani, in viata de zi cu zi. Imi doresc, de asemenea, ca prin furnizarea unor cursuri de calitate sa contribui la schimbarea imaginii tarii noastre, gresit formate in mintea multor cetateni straini, sa demonstrez ca in Romania exista oameni de calitate, cu o educatie adecvata, care conduc afaceri de succes, ghidati de dorinta satisfacerii nevoilor si necesitatilor clientilor.

R: Ce v-a determinat sa alegeti aceasta activitate ca si business?

G.B: De foarte mult timp doresc sa livrez training ca activitate de baza. De fiecare data cand am avut aceasta oportunitate, toti participantii la workshop-uri sau cursuri au fost foarte satisfacuti atat de flexibilitatea mea in a ma adapta grupului, cat mai ales de capacitatea mea de „a ghici” si de a raspunde intrebarilor inaintea ca acestea sa fie formulate de catre ei.

Cursul de antreprenoriat din cadrul proiectului „EVA” m-a ajutat sa fac inca un pas in a ma cunoaste mai bine si m-a ajutat sa realizez ca imi doresc sa conduc o afacere si sa renunt la statutul de angajat. Trainerul Cornel Ionescu, care mi-a fost alaturi si mie si colegelor mele la fiecare pas, a avut un rol important in aceasta descoperire; prin modul de livrare a cursului, am reusit sa inteleg toate acele informatii financiare care pana atunci mi se pareau imposibil de penetrat si de inteles.

Top%20Reasons%20to%20Learn%20a%20Language%20Abroad

Cursul de formatori urmat in cadrul proiectului „EVA” a reprezentat o noua revelatie pentru mine. Feed-back-ul ambilor traineri, Dana Nicolescu si Florian Kolici, care au vazut in mine un viitor mare trainer, m-a incurajat si mi-a dat incredere in alegerea mea.

 R: Ai incredere, curaj, optimism, cunosti piata, dar nu ai bani. Cum incepi o afacere?

G.B: Cred ca primul pas ar trebui sa fie schitarea unui plan de afaceri, in care sa iti poti pune pe hartie toate ideile si de asemenea, ca parte a acestui plan, sa te concentrezi si pe partea financiara. Cred ca multi antreprenori nu isi incep afacerea proprie deoarece considera ca au nevoie de sume foarte mari de bani. In realitate sunt multe tipuri de afaceri, intre care si cea care are ca obiect livrarea de traininguri/cursuri, care nu necesita sume fabuloase de bani si care pot sa inceapa timid, dupa care sa se dezvolte din ce in ce mai mult.

Daca intr-adevar tipul de afacere ales necesita mai multe resurse din punct de vedere financiar, atunci planul de afaceri trebuie intocmit „ca la carte” pentru a putea fi prezentat si sustinut in fata unui finantator in vederea obtinerii resurselor financiare necesare.

R: Aveti vreun citat motivational la care va raportati?

G.B: Cred ca ceea ce ma reprezinta si ma motiveaza ar fi urmatorul citat: „Being positive and kind and excellent takes a lot more discipline and power than being negative or unkind or mediocre.” (Sa fii pozitiv si bun si extraordinar necesita mult mai multa discplina decat sa fii negativ sau rau sau mediocru.”)

R: Cum va ganditi sa promovati/dezvoltati afacerea?

G.B: Pe langa caile uzuale de promovare (newsletter, flyere, WOM, web page, etc.), imi voi promova afacerea prin doua cai exclusiviste de marketing, care in acelasi timp vor da mai multa credibilitate afacerii. Este vorba despre Ambasada Marii Britanii, din a carui grup al oamenilor de afaceri fac parte alaturi de sotul meu, si de Camera de Comert Britanico-Romana (CCBR), care accepta ca membri doar companiile cu capital britanic sau cu asociati britanici.

In ceea ce priveste CCBR, exista numeroase avantaje. In primul rand e un canal exclusivist de promovare la care nu pot avea acces alte firme concurente. Un atu foarte important il reprezinta faptul ca toate companiile membre ale CCBR sunt o reala sursa de clienti pentru afacerea mea. Facand parte din acelasi organism ca si ei, vor fi inclinati sa se adreseze mai degraba unei companii cunoscute decat unei companii concurente, necunoscute.

R: Credeti ca o persoana care doreste sa inceapa un business este avantajata de educatia formala in domeniu sau cunostintele necesare conducerii unei afaceri se pot invata pe parcurs?

G.B: Bineinteles ca toate cunostintele si informatiile cu care incepi o afacere reprezinta un mare plus, dar nici tot ceea ce inveti pe parcurs nu este de neglijat. Cu toate acestea, cred ca atunci cand pornesti pe aceasta cale trebuie sa ai o baza, sa ai notiunile elementare cu privire la ceea ce presupune conducerea unei afaceri; sunt prea putini cei care instictual stiu ce cale spre succes sa urmeze si care sa fie si oameni de afaceri impliniti.

R: Detaliati asupra informatiilor primite in cadrul cursului, pe care le-ati insusit si aplicat cu succes.

G.B: Una dintre cele mai importante informatii pe care le-am primit la cursul de antreprenoriat si care m-a ajutat foarte mult a fost calcularea pragului de rentabilitate. Mi-am dat seama, in cazul afacerii pe care doresc sa o dezvolt, cat de usor imi va fi sa identific momentul oportun de incepere al unui curs daca stiu pragul de rentabilitate.

O alta informatie foarte utila a fost planificarea activitatilor pe luni pentru primele 12 luni de zile. Acum mi se pare un instrument extrem de util pe care il voi aplica la intervale de timp periodice, deoarece imi clarifica foarte multe actiuni pe care ar trebui sa le intreprind la diverse momente de dezvoltare ale afacerii.

stopdreamingstartdoing-248R: In incheiere, va rog sa adresati un mesaj organizatorilor cursului

G.B: Felicitari din toata inima pentru profesionalism, pentru alegerea unor traineri de exceptie care s-au dovedit a fi adevarati profesionisti si specialisti in domeniile pe care le-au abordat.

Sunt mandra sa fac parte din reteaua „EVA” si va multumesc pentru tot „bagajul” cu care m-ati dotat.

Va multumesc pentru impulsul pe care mi l-ati dat in a-mi vedea visul devenit realitate.

 

……

II multumim si noi si ii uram succes! Ne bucuram ca am putut contribui la dezvoltarea sa persoanala si profesionala!

"Dezvoltăm rețele interregionale pentru acces crescut la servicii sociale în România"
Proiect finanțat prin granturile SEE 2009-2014 în cadrul fondului ONG România
Perioada de implementare: martie 2014 - aprilie 2016

Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială
a granturilor SEE 2009-2014. Întreaga răspundere asupra corectitudinii
și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor website-ului.
Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org