Educație în permacultură urbană în cadrul educației școlare din Europa

Tip proiect: KA2 Small Scale School Education

Durată: 1 septembrie 2023 – 1 septembrie 2024

Temă: Educație  în permacultură urbană în educația școlară europeană

GRUPURI ȚINTĂ: 

Direct: personal didactic, educatoare, traineri și consilieri de stat implicați în procesele de decizie în educația școlară.  Indirect: elevi de liceu (15-19 ani)

CONSORTIUL

Permaculture Dalmatia - coordonator (Croația) Expertiză în domeniul dezvoltării durabile și în proiectarea și dezvoltarea curriculumului educațional pe teme de permacultură și dezvoltare durabilă.

Zeleno doba (Serbia): Expertiză în dezvoltarea materialelor didactice și a instrumentelor didactice pe teme de dezvoltare durabilă (în sens non-formal, cum ar fi metodele de autoevaluare pentru profesori și elevi și întrebări de evaluare cu abordare holistică, atât individual, cât și în grupuri). Are experiență în digitalizarea acestor instrumente educaționale.

SŠ Braće Radić (Croația) - Expertiză în mobilitățile de personal Erasmus+ și în cooperarea internațională în sectorul școlar. Poate furniza grupul țintă și include tineri cu mai puține oportunități.

Asociația 4Change - Asociația profesorilor din România cu expertiză în toate aspectele de mai sus, cu excepția permaculturii. Poate furniza grupul țintă și poate crește raza de acțiune a rezultatelor, beneficiind în același timp de abordarea permaculturii ca un instrument nou.

NEVOI ȘI OBIECTIVE

Schimbările climatice și criza ecologică și economică necesită răspunsuri decisive atât la nivel de sistem, cât și la nivel personal și acțiunile individuale. Permacultura, în abordarea sa holistică a analizei și proiectării sistemului, oferă soluții foarte ușor de adoptat și de aplicat și sunt deosebit de eficiente în mediile urbane.

Prin intermediul proiectului Erasmus KA2 VET (Permacultură urbană), implementat de PKD cu partenerii, va fi creat manualul Introducere în permacultură urbană, care este conceput ca un sistem de lecții tematice pentru educația în sistemul de educație pe tot parcursul vieții în aplicarea permaculturii în diferite contexte ale urbanismului.

Acest proiect este un pas în direcția redesenării și restructurării acestui manual, combinându-l cu metodologiile de educație non-formală și digitală pentru a fi aplicabil în contextul educației școlare împreună cu crearea unui portal electronic ca loc de întâlnire pentru comunitatea de profesori care ar aplica manualul și un loc unde ar fi publicate și distribuite resurse (exemple, prezentări, ilustrații și alte materiale didactice și pedagogice). De asemenea, vor fi create și încărcate materiale de învățare, cum ar fi imagini, infograficele și prezentările care vor fi utilizate în procesul educațional.

Astfel, profesorii din școlile secundare vor fi încurajați să abordeze teme din biologie și ecologie cu accent pe acțiunea socială și regenerarea ecosistemelor urbane (inclusiv comunitățile sociale), iar elevilor li se va oferi o soluție interesantă și practică care poate fi aplicată în viața de zi cu zi.

Experții în soluții de durabilitate și permacultură de la Permaculture Dalmatia participa la acest proiect în calitate de lideri ai dezvoltării rezultatelor, având un rol principal în conducerea adaptării lecțiilor și creării de materiale educaționale special concepute pentru a fi utilizate în procesele de educație școlară. Zeleno Doba va oferi o abordare inovatoare prin combinarea metodologiilor de educație non-formală și digitală în cadrul procesului de învățare. Asociația 4Change va include un număr de cadre didactice adunate în cadrul organizației lor pentru a se implica în acest subiect și a oferi propriile lor puncte de vedere, iar personalul și elevii Liceului Stjepan Radić ar fi responsabili de testarea resurselor înainte de finalizare și publicare.

Reprezentanții școlii, în termeni de profesori și educatori, ar fi implicați pentru a oferi feedback cu privire la rezultate, exprimând aspectele practice ale unei astfel de resurse și pentru a revizui materialele și metodologia utilizată în prezentarea materialului elevilor printr-o activitate TTLA organizată în Croația.

Digitalizarea unor astfel de resurse educaționale deschise în cadrul educației școlare este de asemenea vizionată în cadrul acestui proiect ca metodă de implicare a elevilor, educatorilor și organizațiilor în calea transformării digitale și pentru a maximiza accesibilitatea și impactul OER ca un OER al viitorului - Educația în permacultură urbană în cadrul educației școlare din Europa.

"Dezvoltăm rețele interregionale pentru acces crescut la servicii sociale în România"
Proiect finanțat prin granturile SEE 2009-2014 în cadrul fondului ONG România
Perioada de implementare: martie 2014 - aprilie 2016

Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială
a granturilor SEE 2009-2014. Întreaga răspundere asupra corectitudinii
și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor website-ului.
Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org